Hoe kan ik met behulp van een amuserende digitale interactieve oplossing gebruikers bieradvies geven en hierdoor meer focus leggen op de bieren van Troost?

Brouwerij Troost is een Amsterdamse bierbrouwerij met drie locaties in Amsterdam: de Pijp, Oud-West en Westergas. Alle locaties bevatten een restaurant waarin je pubfood kan eten met een vers gebrouwen Troost biertje. De brouwerij bevindt zich op de locatie Westergas. Brouwerij Troost wilt graag meer focus leggen op hun eigen gebrouwen bieren en dit door middel van een interessant medium doorspelen aan de consument. De focus van dit project moet daarom ook liggen op het verbinden van product en consument op een informatieve en amuserende manier.

De belangrijkste requirements uit onderzoek die ik heb gevalideerd in mijn eindproduct:

Het eindproduct moet een persoonlijk smaakadvies bieden

Het eindproduct moet meer inzicht geven over de smaak van de bieren.

Het eindproduct moet twee verschillende paden bewandelen, zodat beide persona’s op een andere manier bieradvies krijgen (expert mode vs beginner mode)

Het eindproduct moet een kwalitatieve unieke ervaring zijn

Het eindproduct moet een aanpak hanteren met veel humor en nuchterheid.

Het eindproduct moet mensen niet te erg stimuleren veel online te zijn tijdens het bezoek aan Troost

Onderzoeksmethoden

  • Survey
  • Interviews
  • Persona’s creëren van de doelgroep
  • Design Workshop met Brouwerij Troost directieleden (5 personen)
  • Expert interview met hoofd brouwmeester Peter Derk
  • Desk research
  • Competitive Analysis
  • Inspiration Wall
  • Trend Analysis
  • Ideation
  • Sketching

Ontwerp resultaten:

  • Bieradvies door middel van een applicatie (prototype)
  • Live installatie boven de bar in het restaurant van Brouwerij Troost Westergas (concept)

Het resultaat

“De gebruiker krijgt een persoonlijk smaakadvies door brouwers via de app en kan dit delen op de live installatie met de rest in de horeca. Hierdoor creëer je een persoonlijke interactieve ervaring.”

Biermatching door middel van een app en live installatie

Mijn eindproduct is een mobiele applicatie dat persoonlijk bieradvies geeft aan gebruikers. Gebruikers volgen een keuzeflow om zo tot een passende biermatch te komen. Deze match kunnen zij gelijk toepassen en dus het biertje drinken in de Brouwerij.

Daarnaast is er een live installatie boven de bar in het restaurant. De bar in het restaurant showt alle beschikbare bieren met daar bovenop lege flesjes. Gebruikers kunnen via de app aangeven of zij een biertje gaan nuttigen. Wanneer zij dit doen, stijgt de inhoud van het biertje boven de bar door middel van een animatie. Bezoekers kunnen zo live zien wat er door iedereen gedronken wordt op dat moment. Ook het meest populaire bier wordt uitgelicht.

96

Uiteindelijke schermen in Sketch

234

Biertjes gedronken 😉

8

Tevreden begeleiders en opdrachtgevers